Rotator

  

 

Olej silnikowy – podstawowe funkcje :

- Zmniejsza tarcie i zużycie

- Chłodzi silnik

- Uszczelnia ruchome elementy

- Utrzymuje silnik w czystości

- Zapobiega wewnętrznej korozji

 

 ZAPYTAJ O OFERTĘ

Typowy skład oleju silnikowego

 

Mieszanina baz olejowych Dodatki uszlachetniające Modyfikatory lepkości

Właściwości smarne

oleju są pochodną

jakości baz olejowych i

składu ich proporcji.

Jakość oleju jest wypadkową

odpowiednich pakietów dodatków

zastawionych  zgodnie z wymaganiami

eksploatacyjnymi konstruktora

Modyfikatory lepkości

zapewniają właściwy

przepływ oleju w całym

zakresie temperatur.

                

Mineralny vs Syntetyczny

 

Mineralne oleje bazowe są przetwarzane za pomocą technik rafinacji aby usunąć lub redukować niechciane składniki stworzone przez Matkę Naturę. Proces powstawania olejów syntetycznych jest dużo bardziej rozległy. Powoduje zmianę struktury chemicznej olejów bazowych.

 

Zalety oleju syntetycznego:

 

  • Lepsza ochrona silnika w
  • niskich temperaturach
  • Łatwy rozruch
  • Większa odporność na utlenianie
  • Lepsza ochrona pod dużym obciążeniem
  • Zwiększona stabilność chemiczna

 

 

Pakiety dodatków

 

Konwencjonalny pakiet:

 

Dyspersanty   (ok. 55%)

  •  Związki niemetaliczne
  •  Zachowują czystości silnika
  •  Zapewniają kontrolę nad gromadzeniem się sadzy, osadów oraz zanieczyszczeń

 

Detergenty   (ok. 33%)

  •  Pakiet związków metalicznych
  •  Utrzymują silnik w czystości
  •  Neutralizują kwasy oraz środowisko korozyjne
  •  Popiołowe pozostałości metaliczne blokują filtry DPF i zmniejszają ich skuteczność

 

Przeciwzużyciowe   (ok. 10%)

  •  Pakiet związków metalicznych
  •  Zmniejsza ścierne i adhezyjne zużycie silnika
  •  Obniża skuteczność systemów filtracyjnych

 

Antyutleniacze

  •  Pakiet związków metalicznych
  •  Spowalnia degradację termiczną oleju

 

Przeciwpienne   (ok. 2%)

  •  Lepsze wypieranie powietrza
  •  Zapobieganie tworzenia się pian 

 

Gęstość vs lepkość

 

Gęstość – stosunek masy cieczy do zajmowanej przez nią objętości

Lepkość – właściwość charakteryzująca opór wewnętrzny cieczy przeciw płynięciu.

 

 

 

 

 

 

Obieg oleju w silniku

 


Rys:_Schemat_obiegu_oleju_w_

silniku_1.6_TDI_VW

Źródło:_VW

 

 

 

Normy jakościowe i specyfikacje producenckie

 

Lepkościowa SAE

 

1. Klasy letnie SAE 20, 30, 40, 50, 60

Odpowiednik lepkości oleju w temperaturze 100°C.

Im większa liczba tym większa lepkość oleju.

 

2. Klasy zimowe SAE 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W

Im lepsze właściwości niskotemperaturowe oleju tym niższa liczba przy symbolu „W”.

 

3. Klasy wielosezonowe np. SAE 10W-40, 15W-40, 0W-40

 

Jakościowe ACEA

 

1. ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów)

np. ACEA C2, E6

 

 

 

 

 

 

2. API (Amerykański Instytut Naftowy)

np. API SN

 

 

 

3. OEM (Dopuszczenia Producentów Pojazdów)

BMW Longlife 04, MAN M3477

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NASI PARTNERZY

  • fuchs.jpg
  • hansen-rosenthal.jpg
  • kleen-flo.jpg
  • oleje-aral.jpg
  • oleje mobil.jpg
  • oleje nynas.jpg
  • oleje shell.jpg
  • oleje texaco.jpg
  • oleje total.jpg
  • pionier.jpg
  • smary-mind.jpg

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to.

Zrozumiałem